Cuba kita google (atau yahoo untuk adil kepada peminat yahoo) 'Kempen membaca kebangsaan 2008' atau 'pesta buku malaysia 2008' atau perkataan yang sewaktu dengannya.
Jumpa 1 atau 2 laporan akhbar, jumpa beberapa tulisan oleh blogger buku, dan hampir tiada laman web rasmi kerajaan yang menulis dan mempromosikan kempen ini.
Laman web PNM sendiri tidak mempromosikan aktiviti ini dengan besar-besaran.
Jumpa 1 atau 2 laporan akhbar, jumpa beberapa tulisan oleh blogger buku, dan hampir tiada laman web rasmi kerajaan yang menulis dan mempromosikan kempen ini.
Laman web PNM sendiri tidak mempromosikan aktiviti ini dengan besar-besaran.
Ulasan
saya ingatkan saya je yang tercari-cari berita tentang perkara ini. Memang tak meriahlah galakan membaca ni.
Perlu ada perubahan cara pemikiran kepada yang lebih berorientasikan pemasaran.
Agensi kerajaan mungkin selama ini hanya fokus kepada pelancarana sahaja, panggil VIP dan potong riben.
Follow-up usaha itu bergantung kepada pemasarannya kepada orang ramai. Bahagian pemasaran ini yang kurang sekali diberi perhatian.